onsdag 31 mars 2010

nä...

Nä, nu får det vara nog! Nu är det jag som köper en iphone.

Varje dag irriterar jag mig på min ful-telefon som inte går att skriva mess på (ja eller det skulle nog gå om man hade fingrar smala som tandpetare) och inte fixar att jag vill ha Hanoi tid (fattar ni, på tre månader har jag försökt ställa om klockan på telefonen till Hanoi tid, först är den snäll och visar rätt men så fort jag lägger undan den och hoppar den tillbaka på något konstigt vis, inte till Sverige tid, nej minsann... till Londontid. Måste ju vara en bugg eller nåt. Det går säkert att fixa på något sätt men jag nöjer mig med att hata den jäkla manicken!!).

Den enda anledningen till att jag inte har iphonat mig tidigare är att jag fick en ny fin ipod touch till min 30 års dag av Arvid. Min älskade pryl som jag sover med varje kväll eftersom jag somnar till ljudbok och (obs, under kudden. Inte mellan Arvid och mig eller så..) och eftersom den är min enda klocka i tillvaron då telefonen sviker mig gång på gång...)

Eftersom funktionerna på ipoden och iphonen i princip överlappar varandra har jag inte velat dubbelköpa, men nu får det vara nog! Jag flyter sakta men säkert mot ett totalt mac användande... Från den gången lillebror Calle visade sin första ipod, det var nog 2002 (ni vet den där med en riktig rullskiva), har mac imponerat på mig! Den där gången i Indien var det framför allt den ljusstarka skärmen som impade, den ar som en ficklampa när strömmen gick! Fantastiskt!

Så till helgen blir det av! Sen kommer ni att bli bombarderade av blogginlägg från min nya älskling...

Som såklart inte kan konkurrera med mina andra små älsklingar, exempel nedan...

Inga kommentarer: